Mentor
Mentor Nedir?
Mentor, Marmara Belediyeler Birliğinin (MBB) belediyeler arası iş birliğini, belediyelerin kapasitelerinin ve çalışanlarının yetkinliklerinin geliştirilmesini sağlamak amacıyla oluşturduğu bir personel değişim ve deneyim paylaşım programıdır. Program kapsamında, belediyelerin tüm çalışma alanlarında uzmanlık sunan ve uzmanlık talep eden belediyeler eşleştirilerek çevrim içi ya da yüz yüze toplantılar aracılığıyla bir araya getirilir. Bu çalışma alanları, planlama, çevre, ulaşım ve hareketlilik, göç, afet yönetimi, finans, insan kaynakları, dış ilişkiler, projeler ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’nın yerelleşmesi gibi konuları içermekle birlikte bunlarla sınırlı değildir. Mentor kapsamında belediye eşleşmeleri yoğunlukla Marmara Bölgesi ölçeğinde olmakla birlikte, talep ve ihtiyaç doğrultusunda ulusal ve uluslararası ölçekte Mentor eşleşmeleri de sağlanır.
Mentor uzman havuzuna nasıl dahil olunur?
Mentor aracılığıyla farklı bir belediyeye uzmanlık desteği sunmak isteyen, alanında uzmanlaşmış belediye çalışanları uzman formunu doldurarak Mentor uzman havuzuna başvuru yapabilir.
Mentor uzman desteğine nasıl başvurulur?
Mentor aracılığıyla belirli bir alanda uzmanlık desteği almak isteyen belediye personeli katkı alınmak istenen alanı da belirterek uzman talep formunu doldurabilir.
Mentor süreci nasıl işler?
Uzmanlık sunan ve uzmanlık talep eden belediyeler, ilgili formları doldurarak sisteme dahil olduktan sonra MBB tarafından eşleştirilerek çevrim içi ya da yüz yüze toplantılar ile bir araya getirilir. Düzenlenen ilk toplantıdan sonra belediyeler süreci MBB koordinasyonunda ya da kendi aralarında sürdürmeye devam edebilir. İhtiyaç olması halinde belediyeler, belirli bir süre için personel değişimi yapmayı da talep edebilir.